ROTI JALA ADIKKU YG TAK BERJALA....

Salam semua..
Apa korang fikir ya bila baca post saya kat atas...ehmmmm...hehhehe...sebenarnya citer ni bagi saya amat melucukan..Ya..la..adikku konon2nya yang amat rajin and terer masak la..konon2nyaa la...Well..adikku nie sebenarnya dia memang suka mencuba resepi2 baru..Kadang2 aku pulak yang kena kutuk gan abang aku..Bukan apa setiap kali adikku ni balik kampung..ada saja resepi yg dia nak buat..Aku..???? hampeh lerr...Abag aku la ckap..kurang asam betul..heheeh..aku nie ikut kerajinan jugak la nk buat sesuatu 2...orang kata klau buat sesuatu x sepenuh hati maka apa yang kita buat 2 x akn jd baik dan bagus...heheheehhe....hahahaha..
Berbalik cerita aku td..Peristiwa ni berlakunya petang semalam..bertarikh 30 Ogos 2010..konon2nya nak buat roti jala untuk menu berbuka puasa..lalu adikku nie dengan ayu dan sopannya masuk la ke dapur menyiapkan apa2 yang patut untuk nak buat roti jalanya 2..Aku tolong la jugak basuh kuali yg nak buat roti tue..dah lama x buat so kuali 2 dh nak karat..Aku pun cucilah dengan sepenuh hatiku..mengosok dengan sehabis dayaku...hahahahha
Lalu bermulanya acara adikku menyiapkan roti jalanya tue..Aku ingat semuanya ok la sebab sunyi je kat dapur tue..tiba2 ..

"mak ..mai la tengok sat nie..melekat la kat kuali..x mau jd nie.."sambil tersengih gan muka geram dia 2 panggil mak..
"dah 2 aku nak buat lagu mna..pandai2 la buat.."..heheh..


mak aku senang je..x mau masuk campur..pandai2 nak buat..kna usaha sendiri la..lagipun mak aku x betapa sihat..Aku pun dengan rasa kasihan p la tengok kat dapur..mna la tahu dengan aura aku yg hapy nie dpat menjadikan kerja membuat roti jalanya tue cepat siap..hehehehe
aku pun masuk la tengok kat dapur tue...huhuhu...sedih2...roti jla adikku dah bertukar...korang tahukn rupa roti jala camna..mesti la mcam jala kn..tapi roti jala adikku ni spesel sikit....jngan kata lubang2 jala..tak der rupo roti jala langsung..mlah bertukar menjadi ketayap..huhuhu..aku pun apa lagi gelak keras perut la kat situ..mak aku pun yg masuk tengok dan membantu pun x dapat nak buat apa2..mak pun tersengih ja..hehehe..Adikk aku pun dah naik mlas nak buat sebab tak jadi..so x der semangat la..aku pun kesian jugak la kat dia..sambung la apa yang patut..last2 aku pun dh naik fed up..aku buat cam ketayap jugak la..jnji boleh mkan sudah..huhuhu
Walau apapun aku respect la kat adik aku nie..sekurang2nya dia nak mncuba jugakkan...tapi apa yang tak tahan..walaupun ketayap..habis jugak la bila dicicah dengan gulai ayam dia tue..perhhh...sedap giler...habis lincin...tue la orang cakap..jngan pndang pada rupa..jnji isinya tue..mantop...heheehh

p/s :An..jangan mengalah na..len kali kita buat lagi k...hahahahaha
sory la x leh tempek gambar roti jala yg berubah jd ketayap kat cini
sebab...huhuhu...sedih22...hahaha

Comments

Popular posts from this blog

Biji Sawi

The Princess @ lued Kattiya

Resepi Kueh Buah Rotan