My Tabung

Buy present Online

Sunday, September 5, 2010

Iklan Hari Raya TV3 2010

video



Salam semua...
Ehmmm..aku sebenarnya baru je tengok iklan tv3 nie..dan dlm fikiran aku masa tengok iklan raya tv3 tahun nie sedikit mendukacitakn aku la..aku rasa korang pun perasan kan kenapa aku rasa cam tue..Kalau nak tahu dulu2 selain iklan raya dari petronas yg sentiasa aku tunggu tiap2 tahun..iklan tv3 jugak aku suka sb ada mesej tersendiri..tapi tahun nie..entah ler..rasa cam tengok iklan raya krismas pun ada jugak cuma yang membezakan pakaian yg dipakai tue ja..ramai yang kata iklan nie nak praktikkan 1 Malaysia..tak salah untuk menyatupadukan rakyat malaysia yang berbilang kaum nie..tapi biarlah dibuat secara realistik..macam iklan petronas..semua bangsa ada tapi identiti semua bangsa itu x penah di cmpur adukkan tapi diadun dengan cantik menjadi satu naskah iklan yang amat meruntun jiwa disamping memahami erti sebenarnya perpaduan..aku rasa korang memahami kn..bagi yang tengok iklan petronas la..tiap2 tahun mesti airmata mengalir hibakan..
aku rasa ramai yang x setuju dgn iklan mcm nie..ke mna hilangkn kekreatifan tv3 dalam membuat iklan hari raya seperti tahun2 sebelumnya..well..harap dapat ambik iktibar dari kritikan2 orang..sb itu semua hanya untuk kebaikn kan..x payah la nak di momokkan anak2 kita dengan iklan fantasi cam nie..daha lain jdnya..aku pun x pernah nampak lagi iklan ni sepanjang aku menonton tv3..mungkin ada sedikit kesedaran kot dengan komen2 dan kritikan..lalu tidak lagi ditayangkn..mnegur pun untuk kebaikn kan..perubahan itu boleh cuma biarlah sesuatu yang asli itu terus terjga agar tak hilang identitinya..korang mesti faham kn...
jumpa lagi...

No comments: