gosip hari nie...

Salam..
Gosip...???hehehe...mane der gosip2...kita bukn dalam bidang hiburan nk gosip2...hehe...
tapi
orang kita nie sekarang nie x kira la dalm bidang apa pun
mesti nak bergosip atau dalm bahasa sedap sikit mengumpat la senang...
ataupun dalam bahasa saintifiknya..(wah saintifik la sangat..hehehe)
"BUAT KETUPAT"
hehehe...

Kadang2 kita x sedar dalam sehari tue...dalam dok banyak2 cakap x sedar kita dah tergumpat..
x sedar kita dah makn daging saudara kita sendiri...
tapi
itulah kita ..selagi bernama manusia x lepas dari bercakap hal orang
jaga tepi kain orang lebih dari kain sendiri..
x salah nak ambik tahu hal saudara2 kita
tapi berpadalah jangan smpai ambik tahu kita jadi sesi untuk mencerca dan mengumpat mereka
kdang2
sampai x sedar diri sendiri..kain sendiri dah terkoyak dan nak terburai...huhu
Saya x cakap orang tapi berpesan pada diri sendiri
sebab
saya pun tipulah kan klau x bercakap hal orang dan kadang2 x sedar bhawa semua yg dicakapkn itu dah jad sesi untuk buat ketupat....hehehe
kdang2 nak sedap hati sendiri kita cakap la tu bukn umpat la
tapi
sesi luahan rasa tidak puas hati..sakit hati semua la
nak puas kn hati dan nak reliefkn hati lagi
kita cakap la
"ala..apa yg kita cakap nie bukn umpat dia..tapi kita cakap yg betul"
huhu
masalahnya sekrang kita tue betul sangat ker
susah2..
memang saya akui susah nak berubah
sukar nak lepaskan apa yang kita dok buat selalu
tapi insyaallah sama2 kita berubah
sama2 kita muhasabah
sama2 kita belajar
biarpun perlahan2
supaya kita tidak lagi menjadi saudara
yang suka makan daging saudaranya sndiri
nauzubillah
mohon dijauhkan Ya Allah
kami mohon perlindunganmu
Jauhkan hati kami
dari bersikap seperti itu
Amin

p/s: tegurlah saya andai saya telah melakukan apa yang x sepatutnya saya buat agar tidak lagi saya mengulnggi kesilapan itu

Comments

Popular posts from this blog

Biji Sawi

The Princess @ lued Kattiya

Resepi Kueh Buah Rotan