Salam Maulidur Rasul....

Salam...
Selamat Menyambut maulidur Rasul persamaan 12 Rabiulawal 1432 hjrah.. kepada semua umat islam...sama2lah kita memperbnyakkan selawat dan salam kepada Junjungan besar kita Nabi Muhammad s.a.w....semoga segala ajaran baginda kepada kita umat2nya dpat kita laksanakan dengan baik berpandukan al-quran dan sunnah...insyaallah

Bila tiba sambutan Maulidur rasul jea...maka saya akan selalu teringatkan satu lagu nie...lagu nasyid dari kumpulan al-mizan...bertajuk Junjungan Mulia...masa sekolah rendah dulu...dalam ingat2 lupa la...selalu nynyi lagu nie bersama kawan....ehhhh.....baru saya teringat satu kisah masa saya tadika...kami ikut rombongan cikgu bawa p majlis apa entah...x ingat tapi kami masa tue saya dan kawan2 yang lain, kecik2 comel lote lagik..(maklum budak tadika kan...mestilah comel2..hehehe)..masa tue kami kena nynyi lagu nie la klau x silap ala2 pertandingan nasyid gitu tapi saya palk x dpat join sb sakit perut...dah smpai kt tempat tue dah tiba2 sakit perut...mungkin nerves kot...hehehe...tapi memng x leh lupa la masa tue...saya rasa ada lagi cerita disebalik eristiwa nie tapi saya ingat2 lupa...ada kisah saya kena tinggal sb lewat sampai tadika...msa tue nak g satu tempat...x tau apa...satu g kisah kami kena pkai kasut bertutup n ada kisah jugak sebaliknya tapi ishhhhhh.... x ingat la plak...tapi ada kaitan rasanya dengan lagu al-mizan nie...hehehee

apapun...sebagai umat Nabi Muhammad s.a.w sama2lah kita mencontohi akhlak baginda Rasullullah dalam kehidupan kita seharian...semoga kita menjadi sebahagian dari umat yang akan mendapat syafaat dari Rasullullah diakhirat nanti....amin
sebelum mengakhiri entry saya kali nie nah terimalah lagu dan lirik JUNJUNGAN MULIA....dari Al-Mizan
Daaaaaaa.....

Junjungan Mulia

Tercipta satu lembaran sejarah
Di tanah suci Kota Mekah
Hari yang mulia penuh syahadah
Bermulalah sebuah kisah

Malam isnin subuh yang indah
Dua belas rabiul'awal yang cerah
Dua puluh april tahun gajah
Lahirlah zuriat dan syahadah

Abdullah nama bapanya
Siti Aminah ibunya
Riang gembira menyambutnya
Lahirnya putra yang utama

Muhammad nama diberi
Gelaran yang terpuji
Nikmat Illahi sama disyukuri
Terima putra yang berbakti

Keadaan yatim anak mulia
Lahirnya bawa cahaya
Alam derita jadi gembira

Terima junjungan mulia

Comments

Popular posts from this blog

Biji Sawi

The Princess @ lued Kattiya

Resepi Kueh Buah Rotan