Selongkar diari lama....

Salam....
tengah2 malam nie...patut mata dah lelap dah...esok kja tapi x leh nak lena la plak...huhu
Tetiba feel mai nak selongkar diari lama yang dh lama x berusik..diari nie saya tulih sepanjang tahun 2006...tahun saya jd penganggur terhormat selepas berhenti keja kt gurun kedah...ehhh...actually bukn berhenti tapi kena berhenti sb kilang nak tutup...well...saya dulu hanya pekerja kilang jak..alhamdulillah...x kisah janji masih ada kja yg halal untuk mencari sesuap nasi dari rezeki Allah diatas muka bumi nie.... alhamdulillah..sekarang dh x kja kilang lg...rezeki dimurahkn lagi oleh Allah...dpat kja govement...tapi x pernah sesekali saya menyesal dengan apa yg telah saya lalui sepanjang hidup saya nie...kerna semua itulah adalah kenangan dan memori yg terbaik pernah saya cipta dlm kehidupan masa lalu saya..mungkin ada sedikit kekesalan sebelum tu tapi bila difikirkn balik...sebenrnya ada hikmah sebalik setiap apa yg kita lalui dalm hidup nie..x semua orang mempunyai pengalamn yg sama...so kita harus hargainya..

ooohh...blik pasal diari tahun 2006 tue..nape 2006..??sb dalam tahun tue la paling bnyak cerita saya tulis atau update...boleh kata tiap2 hari saya tulis apa yg saya lalui dalam tahun tue...tahun yg mencabar bg saya...bila bca balik kdang2 timbul sedikit rasa ralat dan penyesalan tapi harus saya kuatkn diri...kerna yg berlaku pasti ada sb tersendri....dan hari nie saya bersyukur kerna melalui semua itu...biarlah semua jd rahsia dlam diri sndiri...saya bersyukur ats semuanya...

Tahun tue jugak ada cerita saya gan arwah pak yg x dapt saya lupa...ehhhh...bukan x dapt saya lupa tapi memng x akan pernah saya lupa...semua yg saya lalui bersama arwah x mungkin hilng dalm ingatn saya...x pernah sekali, saya bila teringatkn arwah..airmata ini x mengalir...sentiasa mengalir laju bila tiba2 ada cerita atau benda dan peristiwa yg mengingatkn saya dengan arwah pak yg dikasihi...dan ketika ini...ketika jari jemari laju menaip..airmata saya juga sudah deras mengalir...saya rasa sedih dan amat bersalah dalm diri kerna saya rasa saya x sempat nak mnjadi anak yg lebih baik untuk arwah semasa hidupnya...hanya Al-fatihah dapt saya sedekahkan untuk dia disana...alahmdulillah saya masih ada mak...mak yg amat saya kasihi...doa saya semoga arwah pak sentiasa ditempatkn diklangan orang2 soleh disisi Allah...begitu juga dengan mak...semoga hayatnya yg ada ini sentiasa dipenuhi dengan bhgia...

Saya x mahu sesiapa membaca semua rhsia2 dalm diari saya yg ada dalam simpanan saya sekrang...dan saya terfikir sentiasa mahu menghapuskan diari ini dari dulu lagi tapi tiap kali nak buat sya jd syang...sb terlalu bnyak kenangan didalamnya...mungkin satu msa kelak...bila Allah memberi petanda saya akn dijemput olehnya...insyaallah...saya sentiasa percaya itu...kita akan punya rasa 'sesuatu' itu...moga Allah sentiasa memberi petunjuk dan hidayah kepada saya dan keluarga juga seluruh umat manusia di dunia...amin


Comments

Popular posts from this blog

Biji Sawi

The Princess @ lued Kattiya

Resepi Kueh Buah Rotan