My Tabung

Buy present Online

Monday, March 14, 2011

kacang Botak yang tak botak....

salam...

malam nie mood apa entah..tetiba rasa nak buat kacang botak...ala..kacang yang bersalut tepung tue la...tapi entah la jadi ke tidak botaknya kacang tue...hahaha...first time buat nie...
mungkin sb kesian kat kacang tanah yang saya beli tahun lepas...asyik terperap dalam peti....hehehee
tahun lepas..??hahahaaha...
entah la..saya pun x ingat bila saya beli kacang tue...

nak tengok x kacang botak yang saya buat tue...hehehe
jeng..jeng..jeng..
<
<
<
tadaaaaaaaaaaa.....



ha...nie la hasil kacang botak yang saya buat...huhu...x nmpak kacang pun kan...entah kat mana la botaknya kacang saya nie...nmpak tepung ja banyak...hehehhee
apapun ok la...setakt nak makan santai2...tengok tv sambil krup krap..krup krap mengunyah...
sedap tau...hahahaha

cara saya buat kacang nie simple jer...saje nak perabiskan kacang yang ada...maklum klau lama sangt simpan jadi berhapak...huhu
so..saya ikut resepi yang akak norhayati Berahim buat...nmpak senang ja cara dia tue so saya ikut jak..cuma saya tambah cili boh biar ada rasa pedas sikit tapi x terasa plak pedasnya..mungkin sikit sangat saya letak..x cukup nak pedaskan kacang tue...x kisah la...heehehe
klau nak cuba buat korang p la kat blog akak Norhayati Berahim....sila klik kt sini..
selamat mencuba....

oklah...cukuplah untuk malam nie...jumpa g...
daaaaa....


No comments: