My Tabung

Buy present Online

Sunday, March 6, 2011

Sepohon Pokok Pelam Di Depan Rumah..

salam....
nampak enak x buah mempelam kat atas tue...hehe...tue buah mempelam hasil pokok depan umah saya...alhamdulillah ada jugak menjadinya...ye la...klau ditengokkn pokok mempelam tue sebelum nie....rasa memang x der harapan nak hidup lagi...sb ranting2 dan batangnya memng dh buruk...mcm nak rebah kebumi dah tapi tup2 tengok dah tumbuh balik pucuknya...mempelam nie sedap...alhamdulillah...dengan keizinan Allah....dia yg menjadikn dan menghidupkan...

balik bercuti hujung minggu...ingat nak mencicah garam belacan gan buah pelam pokok depan umah saya tue...menjadi jugak sikit2 tahun nie walaupun x smeriah tahun2 sebelumnya...apa lagi msa arwah pak ada...banyak bebenor buah2 mempelam berjuntaian di depan rumah...menambahkan kegeraman orang2 yg lalu lalang melihat buah2 tue bergayutan...hehehe...huhu...sekrang nie lain citernya...entah la..malas nak buka citer...anggap ja la rezeki orang lain bukan kita...tapi geram jugak kdang2...susah sangat,ye la...berpada2 la kan...hisshh!!!

x kisah la klau bukan selalu tapi klau sampai tuan rumah pun x sempat nak merasa....siap boleh pelawa orang lain lagi tue...mintak kebenaran pun tidak....huhuhu...x per..x per...jangan mcm nie...huhu...rezeki dorang....x per la...

tapi balik kali nie....hehehehee...hahahaa...(waa..gelak jahat nie...he3)
pueh jugak hati...dapt jugak la merasa keenakkan buah mempelam pokok sendiri....kira memang sebiji pun x der dibazirkan....semuanya selamat masuk kedalam perut...alhamdulillah...
ada jugak la rezeki kami2...hehehe....

x kisah sangat sebenrnya...fikir2 dah memang rezeki mereka2 kan...tpi ye la manusia kan...kdang2 kita kena fikir jugak....tentang orang lain...jangan fikir hal sndiri dan keinginan sendiri ja...



No comments: