Spageti suka hati...

spageti suka hati

salam...
x terliur ke semua tengok spageti kat atas tue....hehehe...actually spageti tue saya pun dah lupa bila saya buat...tapi yang saya ingat saya masak spageti tue untuk dinner sb perut saya dah berdandut x hingat masa tue...laporrr....hehehe
saje la nak berkongsi...and nak bgtau saya pun terer jugak masak walaupun x semahir chef2 dunia....hahahahha...ala...nak makn perut sendiri kan...hentam kromo ja...janji kenyang...hehehee

nak resepi ke..??? ala...x payah la...besa2 ja tue...rasanya korang2 semua lagi terer masak dari saya kan...klau rerajin tue...g la cari blog2 masakan yang sangat la berlambak2 tue...lagi banyak resepi2 mudah dan menarik serta mengenyangkan...cer cari...cer cari...hehehehe
tapi x salah klau saya kongsi cara saya kan...so sila la tengok resepi kat bawah tue...klau rasa rajin and nak mencuba...siler ler...siler ler....hehehe


  1. rebus spageti sMpai lembut...tos dan ketepikan..
  2. bahan untuk kuah spageti adalah bwang putih bwang merah @ bwang besar ,cili kering yang dimesin, sos cili, sos tomato,hotdog dipotong bulat (ikut suka nak potong cmner pun)bahan2 perasa dan sedikit sayur (untuk resepi nie saya guna byam dan baby corn)
  3. saya x letak daging pun sbab buat ikut apa yg ada dalam peti jer...janji leh makn sudah...hehehe
  4. cara masak...tumis bwang putih dan merah,kemudian masukkan cili kering...tunggu sampai cili masak,masukkan hotdog biarseketika kemudian tambahkn sedikit air...
  5. masukkan sos cili,sos tomato ikut rasa sendiri...biarkan seketika kemudian masukkkn sayur pilihan anda...jangn biar lama...agak2 sudah sedikit masak boleh la tambahkn perisa dan seketika kemudian tutupkan api.
  6. klau nak memekatkn kuah korang leh la tambah tepung jagung ke tepung gandum ker...ikut la apa yg ada kt dapur tu...saya guna tepung gandum jer....hehehe
  7. bila dh masak..haaa, apa lagi letak dalm pinggan mcm kat atas tue...kemudian bedal la...tunggu lagi...haahaha
resepi diatas adalah masakan ikut suka saya sendiri...kalau korang boleh folow...oklah...klau x, it,s ok...korang leh cipta resepi korang sendiri...
selamat mencuba....



Comments

Popular posts from this blog

Biji Sawi

The Princess @ lued Kattiya

Resepi Kueh Buah Rotan