My Tabung

Buy present Online

Sunday, June 5, 2011

laksa kuah lemak...

salam...

jumpa lagi kita...hari nie nak update sal makanan lagi...jangan mare....hehe
hari nie saya x masak nasi pun...malas sangat sb dok sorang2 kan...x rajin nak memasak...so pesan nasi bungkus je kat kawan yang kebetulan keluar ke pekan bersama housemate baru dia...pagi tadi cuma makan roti gardenia gandum ja...4 keping kot klau x silap...hahaha..memng kenyang la...makn nasi pun lewat dah pukoi 3,4 petang tadi...

kawan balik dari pekan singgah antar makanan yg dipesan tue...dan melekat kejap kt umah saya sambil tengok tv...x lama pun kjap jer...pas tue dorang naik umah dorang tingkat 3 atas umah saya sb nak simpan barang...petang tue dorang nak kuar jalan2 kt tasik...ala, tasik kt dalam kuarters kami ja...makan angin petang...kenyang kot...hahaha....mula saya ingt nak meronda sama tapi bukn jalan la ronda gan motor tapi entah camna tetiba terasa teringin nak makan laksa...kebetulan laksa ada sebungkus dalam almari ,tengok ikan ada la dalam 3, 4 ekor..so x fikir banyak entah sb mungkin angin rajin tiba2 mai....hehehe..so buat la laksa...pas tue buat jugak la laksam dalam 3, 4 gulung...alhamdulillah menjadi....saya x der blender, nk pinjam kawan sbelah dia balik kg...nak pinjam kawan yg beli nasi tadi pun dia x der jugak...so terpksalah gunakan lesung batu jer tumbuk2 apa yg patut...saya buat laksa kuah lemak so kena guna santan...mujur ada lagi lebihan buat masak lemak rebung kemarin...kat umah di kg memng kuah lemak jd keutamaan..ikan ada sikit jak so x dapt la nak buat banyak kuahnya..cair sikit dan isi ikn kurang..x dapt nak post kt jiran2 rapat saya...cuma yg bertuah dok seblok gan saya jer dapat merasa...hehehe...soryyyyy
insyaallah..ada rezeki saya buat untuk dorang plak...sebenrnya permintaan kawan2 dan jiran2 rapat suruh buat laksa kuah lemak nie dh lama...dorang suh buat laksam sekali...cuma saya jer...entahlah seru 'kerajinan' nak buat bnyak2 belum sampai...insyaallah x lama lgi kot...kesian gak kt dorang...x baik kan hampakan permintaan orang...huhu...
apapun layan je la pic yang sempat saya snap malam tadi...saje tunggu kawan2 mai makn sekali...malm baru dorang mai...so menu laksa nie untuk dinner la jadinya...lgpun siap masak tadi pun dah koi 6 petang...







No comments: