My Tabung

Buy present Online

Monday, August 22, 2011

Berbuka dan sahur

Salam...
hai semua...apa khabar hari nie...wahh..,nak masuk hari yang ke 22 kita berpuasa kan...x lama dah nak sambut raya..excited ke semua..?well..,saya besa2 jer...baju raya pun x buat...mungkin pakai yang tahun lepas jer kot...hehee...persiapan raya korang semua mesti tip top kan...ehmm...klau kecik2 dulu ye la..skrang nie dah kertu...maleh dah ehh nak pikio...sambut secara sederhana jer..berbeza sangat sambutan raya dulu dan sekrang..ye la..,zaman dah berubah...x kan masih nak sama macam dulu2 kan..mesti ade sedikit perubahan dan perbezaan kan...ctnnya macam duit raya la...kita dulu dapt 20 sen jer dah kira banyak..apa lgi klau dapt 50sen..wow...hapy..siap tayang kat kawan2 tue...tapi sekrang..bila bg jer 50 sen atau paling kecik tahap cipan la duit raya kat budak2 la..rm1...tu pun siap cakap "elehhh...,banyak nie jer..."...ishhh budak2 la nie kan..macam2...kadang2 yang mai bukan nak makn sangat pun ..."kami nak duit raya jer.."..hehee..faham la..zaman dah x macam dulu...semua dah meningkat naik...so duit raya pun kena meningkat juga la kan...heheehe...tapi semua tue x kekal...nak turun balik pun boleh,...cuma satu jer yang terus naik dan naik x turun2...hehehe...ape tue...sila jawab sendiri...(tambah2 bagi yg rasa diri makin ketu...hahahaa)

melalut plak...tajuk lain...dok pot pet hal lain...sila maafkan yer...kikiki
x der la specifik sangat...cuma sesaje nak cerita pasal hal buka dan sahur saya tahun nie..tahun paling malas nak masak dan bangun sahur...huhu...dah nak habis dah posa,tapi boleh kira je la..berapa kali saya masak untuk buka..sahur lagi la kan...klau ade masak untuk buka automatik lauk lebihan berbuka terus ke sahur tapi tahun nie banyak lauk tunjuk2 jer...kat bazar ramadan...beli pun agak2 cukup untuk diri sendiri...nasi berlauk dan air sebungkus...hehehe...jimat la konon tapi kadang2 teringin jugak yang lain so ade la beli2 lebih2 sikit...tapi tue la..memang malas bebnor tahun ni..masak pun yg simple jer ..tu pun kena ikut jugak mood rajin...klau x...tunjuk2 lg ler...maleh kan saya...hehe..sila la kutuk...saya redha...kawan sebelah rumah dok tringin nak makan laksa kuah lemak yang saya buat tapi Ya Allah..memang x leh nak janji gan dia...rasanya x sempat nak buat bulan posa tahun nie...mungkin lepas raya la ye fara...soryyyy
Tahun nie...sempat berbuka sekali jer gan mak dalam sebulan...tapi dalam 4 hari jugak la sebab ambik cuti...insyaallah balik kg cuti raya awai sikit so boleh la berbuka dan bersahur untuk hari2 terakhir posa bersama mak dan family yang ada kt kg...tapi susah hati sikit sebab mak x berapa sihat..kencing manisnya naik mendadak..huhu...harap sangat mak akan baik2 macam selalu balik...kat kuarters plak sempat la berbuka posa gan kawan2 terdekat dan rapat dirumah masing2 3 kali kot..rumah sendiri,rumah kak lela dan rumah fara...dan selalunya berbuka 3 orang jer gan kawan sekuarters yang tinggal seblok dgn saya...tapi dorang tingkat ats ...saya kat bawah...x ingat la berapa kali saya berbuka sorang..tu pun sebab terbabas letih balik keje..zzzzzzzz...hehehe

amboi..panjang jugak saya menaip entry nie..korang pun bukan suka nak baca sangat entry panjng2 kan...lain la klau yang bermanfaat...hehehe...tapi sayang korang lebih tau klau korang sudi baca apa yang kita tulis kat sini...hehehe..x paksa pun...sudi mai jenguk kita pun dah hapy sangat...sebab tahu blog kita ni bukan mcam blog orang lain...macam2 ada..:'))
jumpa g..

No comments: