My Tabung

Buy present Online

Sunday, August 21, 2011

Coretan sesudah sahur....


Salam....

apa khabar semua pagi nie...alhamdulillah baru jer selesai bersahur dengan jayanya pagi nie...hehe...bukan apa..selalunya asyik terbabas jer...maklum orang bujang..macm nie la...lain la kalau dah berkeluarga...kena ada rasa lebih bertanggungjawab....
wah...dah masuk hari yang ke 21 kita menjalani ibadat puasa tahun nie...apa macam posa semua...ok ke ko...bagi kita yang pompuan nie besa la...mesti ade yg akan termiss posa beberapa hari kan...yang tue x pa la..tapi jangan plak lupa nak ganti balik lepas raya ni...bagi yg sengaja tinggal tue...bawa2lah bermuhasabah diri yer...maleh nak pot pet..sendiri mau ingatlah no...
sorylah yer bagi kengkawan yang baik hati dan sudi menjenguk blog saya nie...lama x update...macam besa la...x der input yang menarik...kalau ade pun...malas pula datang bertandang...nak menaip pun x der feel....ehmmm
Diam x diam...bising x bising...riuh x riuh....dah tinggal lebih kurang seminggu lagi kita nak sambut hari raya kan...sedihnya bulan posa nak berlalu dah...x tahu la apakah kita berkesempatan bertemu ramadan tahun depan...sapalah yang tahu kan bila kita akn dijemput pulang ke tempat asalnya kita...melainkan Allah s.w.t...tapi manusia nie kan memang la...x pernah nak hargai apa yang ada sekarang...sedih rasanya kerna merasakan telah mensia-siakan ramadan kali ni tanpa benar2 berusaha mengumpul sebanyak mungkin ganjaran yang Allah nak bagi...bukan susah pun kan tapi tue la...kita asyik lalai dan leka..lupa dan alpa...termasuk yang menaip ni pun...ehmmm
Di akhir2 baki ramadan yang tinggal nie....harap2 kita masih ada peluang memperbaiki apa yang patut...dan diteruskan sampai bila2...bukan tunggu bulan ramadan saja....sebaik2nya biarlah sampai ke akhir hayat kita kerna itulah kita sebgai hambanya...tidak berat sebenarnya kewajipan kita itu tapi kitalah yang menjadikan berat dan sukar...wallahualam...
semoga kita masih diberi kesempatan untuk belajar mensyukuri nikmat yang telah dikurniakn Dia pada kita dengan melakukan segala suruhannya dan meninggalkn segala larangannya....berat sangat kah....????

No comments: