10 kg to 5 kg + dinner plate

Salam..,

Hehehe…korang garu kepala ke tengok tajuk kat atas tue...tak pe..,jangan banyak garu kang luruh rambut tue…hahaha

Actually beberapa minggu yang lepas saya ada buat deal dengan kawan saya…siapa2 antara kami yang turun 10 kilo sebelum berakhirnya tahun 2011, maka dapatlah merasa set dinner plate kfc…hehehe…saya nampaknya antara calon2 terawal yang bakal tertendang keluar…hahaaha…ye la, sampai sekrang ni dah nak masuk bulan 11 berat saya bukannya semakin turun malah semakin mengembang2..hahaha…apa nak buat..asyik buat OT jer tiap2 hari lepas keje…

Ot tak salah Cuma bila dok saja2 tunggu budak2 mai library..perut pun menyanyi riang minta diisi…sonok jugak dok mengunyah2 sambil tengok drama jepun atau korea…hahha...habis la kalau bos tahu kan…kikiki….tak de la..,kitorang pekerja baik punya…susah nak cari orang mcm kami tau…tapi senang nak jumpa.. ye la tue kan…hahaha

Memikirkan komitmen kami untuk benda2 lain..mungkin agak sukar merealisasikan penurunan berat badan sebanyak 10 kilo tue, so setelah ditimbangbalikkan maka tinggallah 5 kilo saja..tue pun puhhh…,tak tau la boleh ke tak…saya mungkin dah terkeluar dari carta awal2 lagi..huhu…nak dinner plate jugak…lagipun ada budak sorang tue dalm opis saya..,dia kata saya tak comel klau kurus..apa daa...tak memberi semangat langsung…saya tak kira…saya nak kurus jugak…comel ke tak comel ke…sapa tahu…kita tengok hasilnya dulu..ye tak?hihihi :p

Fikir2 balik..,dah la susah nak turun berat badan…bila dah trun nak makn dinner plate plak..dgan ayam berketul2…minyak lgi..lemak lgi…aduhhh…turun naik balik la..dah la nak naik senang sesangat..,tapi nak turun mak oii…,bukan makan masa sehari dua..take time ooo…sebab klau senang tak perlulah peniaga2 produk pelangsingan badan dok promote barang2 dorang …ye la..dah senang nak turun…sapa nk beli kan..buat habis duit ja..lebih baik beli beras ka..apa ka…hehehe…

Dok citcat2 dengan member konon2 nak p jogging la apa la…tapi hampes…hehehe…saya la tue…kekeeke….liat bebenor nak buat exercise…kalau cuti tue…besa la…breakfast dengan lunch campur sekali…kekeke..tapi ikut tahap kerajinan jugak la..tapi selalunya…ehmmm..,terbabas jugak…hahaha

Ps : masa saya dalam proses membesar dulu..rasanya tak der la montel sangat pun..mungkin masa yang berlalu semakin mengembangkan diri ini yang sememangkan kembang…hahaahaha

sekarang dok memikir samada nak undur diri ke camne...hehehe...tak tahan dugaan betul kan...:-p

Comments

Popular posts from this blog

Biji Sawi

The Princess @ lued Kattiya

Resepi Kueh Buah Rotan