My Tabung

Buy present Online

Monday, December 26, 2011

Update dari Kg...

As Salam,

Suka benar saya mengupdate blog ini pada tengah2 malam dan pagi...bukan apa,selain kelajuan internet yang lebih pada malam hari dan pagi2 buta,kebetulan mata pula tak mahu nak lelap...so apalagi...berinternet la jawabnya...padahal saya telah dinasihatkan untuk menetapkan waktu tidur saya dengan lebih effisien dan fleksibel...wah, ayatku..dan yang paling penting tidur awal...tapi apakan daya...sekali sekala saya terpaksa mengorbankan peraturan baru saya itu...

Untuk pengetahuan saya sekarang berada di kg tercinta, maklum cuti Krismas...so balik la kg...tapi kalau bukan Krismas pun memang niat nak balik pun...Sebulan sekali mesti kena balik...kadang2 dua kali sebulan pun ada tapi jarang..maklum orang yang tak berkenderaan sendiri macam saya nie...susah la sikit...bukan la beban terlampau kalau nak balik selalu dan naik kenderaan awam cuma kadang2 kewangan tak terlalu membantu...Bila susah2 macam ni, terfikir jugak kan senang kalau ada kereta,(saya ada motor je..)bukan tak boleh balik kg naik motor sebab setakat kg saya dengan tempat tinggal di tempat saya bekerja sekarang bukan la terlalu jauh..dalam sejam setengah saya rasa boleh sampai...tapi saya tidak punya keberanian untuk itu...maklum lesen pun lesen terbang aje...lesen 'agong' macam selalu orang cakap tue...pasal ada kereta tue...bukan la apa, lebih mudah rasanya kalau balik guna kereta sebab banyak ruang untuk mengisi segala jenis barang untuk dibawa balik...kalau motor agak terhad...apatah lagi kalau balik naik bas awam kan...selalunya saya mengelak daripada membawa banyak barang...maklum naik bas awam pepaham le kalau tak ramai oklah ada tempat duduk,kalau kena berdiri...dengan barang yang berat..beban jugak...merungut je kan...ehmmm

Bukan tidak bersyukur...saya bersyukur apa yang ada tapi kekurangan dan kesusahan yang berlaku kepada saya sekarang memang berpunca dari sediri sendiri...peluang sudah ada cuma tak pandai dan berani untuk memanfaatkannya...tapi apapun saya hanya ingin berfikiran positif sahaja...walaupun saya tahu kekurangan ini sedikit sebanyak telah menyusahkan diri dan orang2 disekeliling saya...benar kata mereka...saya memang sudah me'mindset'kan minda saya begitu...sukar,takut,tiada keyakinan dan sentiasa memikirkan banyak benda yang tak sepatutnya...samapai bila masa harus diberikan...dah terlalu lama bukan...apapun mungkin dan pasti ada hikmah untuk kesusahan saya itu...sekurangnya saya tahu dan belajar erti kesusahan...masih ramai yang lagi susah pada diri ini...sekurang2nya saya masih ada sesuatu yang tak mereka punyai...alhamdulillah...insyaallah saya akan lebih berusaha...maafkan saya dan silalah bersabar dengan kekurangan ini ya...terima kasih kerana membantu saya kawan2...really appreciate that...

Tadi baru lepas berblogwalking ke blog2 yang selalu saya jenguk...banyak benar entry yang terlepas...kadang2 memang tak sempat nak membelek blog orang...suka benar membaca coretan bloger2 lain...banyak info...isu semasa...semua diketengahkan...blog picisan macam saya...hanya sekadar cerita tentang diri,kawan2 dan tugas seharian dan sikit2 selitan yang bila hanya rajin baru diketengahkan...hehehe

Malam terakhir cuti di kg....malam terakhir tidur disebelah mak...esok dh nak balik ke tempat kije...bosan dan teramat malas,.selalu begitu...bila di kg mesti terasa beban bila nak balik semula ke tempat kerja...apa nak buat kan..mencari rezeki untuk diri dan semua...kerja juga satu ibadah kan...so sila bersemangat sikit ya...:-)
Minggu depan ada ura2 nak balik lagi sebab ingat nak buat makan2 bersama adik dan family...celebrate my birthday lor...insyaallah....harap2 dipermudahkan....
Jumpa lagi....


Lot Of Love
Emas Delima

No comments: