Homemade aiskrim- Pertama kali dalam hidup

Assalamualaikum...

hi, good morning to all...wah speking la plak...sebaris ayat ja pun...hehehe...tapi maaf la na kalau ada grammar yang berterabur  dan bahasa dirojakkan dan english dibrokenkan...hahaha...maklum saya bukan le terer sangat pun cuma just nak practice menulis sikit2 dalam bahasa inggeris...kata cikgu Bi saya kita tak perlu malu untuk belajar.biarlah kalau ada kawan2 nak gelak pun...ado kesah kan???hehehe....bukan tiap kali depa gelakkan kita timbul kudis ke ape...biarlah janji mereka happy...
  
aiskrim pertama saya buat satu tapeware kecik jer...
                                                             lepas ni nak try buat perisa lain plak...menjadi la juga.
    aiskrim perisa coklat + coklat rice

Sape suka makan aiskrim..? sure bukan kids jer yang suka kan...orang2 dewasa pun mesti suka kan...cuma bagi yang dah ada kencing manis tu di nasihatkan jangan selalu amalkan...atau lebih molek elakkan..kang mendadak naik bacaan gula dalam darah...tapi sekali sekala gian nak makan bedal aje la...hehehe

saya ni memang peminat atau lebih layak dikatakan hantu aiskrim...hantu?? eiiii, takuttt....
saya memang suka makan aiskrim...sangat tegar..dari dulu2 lagi..dari kecik lagi kot...dulu makan aiskrim malaysia ja yang 10 sen , 20 sen tu...sekarang aiskrim dalam tupeware yang macam2 perisa tu...tapi saya suka yang dalam tapeware besa2 jer...yang murah2 tu ja..bukanlah aiskrim berjenama macam Walls ke ape...sebab yang berjenama ni kurang sikit tekak tak boleh terima...orang susah macam saya memang suka yang biasa dan sederhana jer....hihihi...mak saya cukup masak dengan kesukaan saya tu sebab tiap2 kali balik kampung mesti singgah beli aiskrim dan bawa balik rumah...apo nak buat dah cik suka...aiskrim ni menenangkan jiwa yang serabut...yang tension mension gan kerja dan macam2 hal...masuk sesuap dalam mulut..wahhh...kesejukkan dan kesedapan memang tiada tandingan...hilang masalah dalam kepala...iyeee???

Jalan meronda  tengok2 blog orang lain maka tercetus la idea nak try buat aiskrim sendiri...sebab yang bagusnya bila buat sendiri kita boleh adjust bahan2nya dan sukatan kemanisan yang kita nak...so jadilah aiskrim seperti yang di atas tu...sebab x dak mixer saya guna blend jer...blend lama2 sikit...gebu tu tak la tapi jadi jugak la..sekadar makan sendiri lepas la..bukan nak jual pun...

Amboi panjangnya berceloteh padahal nak tunjuk gambar aiskrim ja....biyane... :-)
resepi nanti saya share di entry seterusnya ya...dah panjang sangat plak karangan saya ni..hehehee

Emas Delima

Comments

Popular posts from this blog

Biji Sawi

The Princess @ lued Kattiya

Resepi Kueh Buah Rotan