My Tabung

Buy present Online

Monday, August 13, 2012

Lagu raya dan kesannya

Bercakap pasai lagu raya, lagu apa yang paling korang suka dan terasa sebak bila mendengarnya....
Bagi aku banyak jugak la tapi yang paling aku suka dan terkesan lagu raya nyanyian Aishah Pulanglah...
Rasa sebak dan pilu jer...aku juga suka lagu nyanyian Siti Nurhaliza dan ramai lagi..pendek kata setiap lagu ada memori dan kesan tersendiri....

Bulan posa dan nak dekat2 raya ni...sungguh aku teringat sangat kat arwah pak dan arwah abang aku yang baru meninggalkan kami tahun ni...arwah pak dah lama pergi dah hampir 4 tahun nak sama usia dengan kerja aku sekarang sebab masa aku dapat kerja sekarang kira2 dua minggu aku kerja arwah pak aku pergi meninggalkan kami selamanya di dunia ini...sedih memang la sedih teramat2...tapi itu sudah janji Allah kan...kita pun akan menyusul...masa tidak dapat diputarkan kembali...ralat terhadap sesuatu memang ada tapi tidak guna untuk dikenang lagi tapi sebaiknya belajar untuk memperbaikinya....masa arwah pak ada seronok sungguh raya walapun hanya sederhana...arwah suka buat lemang dan aku rindu sangat dengan usikan dan gurauannya....tenanglah arwah pak disana..

Setelah bertahun2 kami 10 beradik hidup di dunia ni tanpa hilang seorang pun akhirnya salah sorang dari kami dah diambil kembali untuk kembali kepadanya...sungguh la perjalanan manusia itu permulaan dan pengakhirannya kita tidak tahu bagaimana hanya Allah yang mengetahui segalanya...jadi bukan selayaknya kita untuk menghukum orang lain di atas kesalahannya yang berhak hanya Allah...hanya Dia...serahkan segalanya hanya pada Dia...Dia lebih mengetahui segala2nya tentang hamba2nya...sungguh aku bersyukur...semoga arwah abang dan pak tenang dan ditempatkan di kalangan orang2 soleh...semoga kita semua dapat bertemu disana nanti....

Aduh nak cakap pasai lagu raya dah lain plak celotehnya....hehehehe
apapun lagu raya dulu memang terbaik dan sentiasa malar segar berbanding lagu2 raya baru sekarang...tapi mungkin jugak lagu raya sekarang akan jadi malar segar jugak untuk tahun2 kehadapan nanti...mungkin....

cukup setakat ini....jumpa lagi ya...mood nak berblog menjadi2 plak...tapi cukuplah dulu...jumpa lagi untuk entry seterusnya....


Emas Delima

No comments: