My Tabung

Buy present Online

Sunday, August 12, 2012

Memori kad raya

Kad raya???


siapa masih terima lagi kad raya?bukan kad raya digital yang macam sekarang ni  tapi kad raya yang macam dulu2 ni...yang diletak setem dan dipos kemudian dihantar oleh posmen ke rumah...wah...rindu betoi la...nostalgia...sekarang ni mana ada lagi macam tu kan...orang sekarang dah sedikit liat nak buat semua tu..ye la..renyah dan remeh orang kata...nak beli kad lagi..nak tulis nak lekat setem dan pos lagi...semua pakai belanja yang banyak juga la sekarang sebab semua benda dah mahai dan naik harga berganda2...huhuhu
dulu tak apa la..murah jer...lagipun orang sekarang memang dah sedikit malas dah kot untuk antar2 kad ni...aku pun tak berkecuali...dulu tiap2 tahun tiap kali nak raya...siap beli kad raya banyak2 nak antar kat kawan2 dan teman2 rapat...tak lebih dan kurang selalunya dalam 30 kad ke atas aku spare untuk antar kat kawan2...boleh kata tak pernah miss antar walaupun jarang la nak dapat balasan dari dorang tapi aku sikit pun tak kisah sebab kepuasan dapat antar kad raya tu lain sangat...cuma 2 tahun kebelakangan ini aje aku termiss antar kad kat dorang bukan sebab dah malas atau dah tak kuasa nak menulis cuma kekangan masa dan kewangan yang buat aku terpaksa menghentikan semua itu sementara...maaf teman2...insyaallah tahun akan datang andai diizinkan aku akan kembali meneruskan tradisi ini...wah tradisi tue....hehehehe

zaman dah berubah...dunia pun dah semakin tua...tapi dimana kita...masih sama atau tetap serupa...harap2 kita semua semakin berubah ke arah kebaikan....bukan keburukan...insyaallah...


Emas delima

No comments: