My Tabung

Buy present Online

Sunday, August 12, 2012

Olimpik 2012

tahniah,tahniah dan tahniah....

Dato Lee chong Wei dan Pandalela Rinong....


Sukan olimpik dah nak ditutup...hari ni hari terakhir...dan aku tak ada apa sangat nak komen tentang team Malaysia...cukuplah komen yang didengar dan dibaca di media2 tanahair...bagi aku sendiri kontijen2 olimpik malaysia dah lakukan yang terbak tapi mungkin nasib tidak menyebelahi mereka...insyaallah satu hari nanti...apapun aku bangga kerana  Malaysia tetap tersenarai dalam negara yang mendapat pingat...Ya mungkin ada banyak dan sedikit kekurangan tapi itu biarlah pihak2 yang berkenaan yang selesaikan...aku memang suka bila ada petandingan sukan macam ni sebab semangat aku sebagai rakyat malaysia sungguh berkobar2 dan berbangga...sukar nak terang tapi masa malaysia jadi tuan rumah sukan Komenwel dulu memang aku sungguh2 bersemangat walaupun tidaklah pergi melihat acara2 itu dipertandingan di depan mata....apalagi bila mendengar lagu standing in the eyes of the world nyanyian Ella..sungguh aku berbangga aku rakyat malaysia...diketepikan masalah2 dan keserabutan politik tanahair sekarang..macam2 kan...alangkah indahnya jika semua yang bermasalah itu dapat bersepakat dan bersatu...hanya Allah yang mengetahui..sungguh aku berkecuali...malas nk bercakap hal macam tu sebab boleh menimbulkan masalah dan bermacam2 rasa dalam hati..Ya Allah lindunggi negaraku Malaysia dan agama islam supaya sentiasa berkembang di bumi malaysia ini....

Berbalik kepada Olimpik...tahniah kepada semua kontijen negara yang bertanding terutama Azizulhasni awang yang berjaya menempatkan diri sebagai 6 pelumba terbaik dunia.Berbangga kerana beliau satu2nya atlit asia yang berjaya ke final dan sungguh berbeza fizikalnya dengan mat salleh yang bertanding tu ...kecil2 cilipadi orang kata...tahniah THEPOCKETROCKETMAN.

Sekali lagi sejuta tahniah kepada penyumbang pingat malaysia dato lee chong wei pingat perak dalam acara badminton dan Pandalela rinong yang melangkar sejarah sebagai atlet wanita pertama memenangi pingat dalam olimpik selain dari acara badminton...pingat gangsa dalam acara 10m platform wanita
semoga olimpik tahun 2016 di Brazil akan berjaya menyumbangkan satu pingat emas untuk Malaysia dan bertambah lagi pingat dari acara lain selain badminton....

Go go go Malaysia....

Emas Delima

No comments: