My Tabung

Buy present Online

Sunday, April 3, 2011

Teringat lagi....

sejak kecik lagi saya suka sangt nonton tv...seingat saya,waktu sekitar 80an selepas kelahiran saya..mungkin saya berumur dalam 9 atau 10 tahun waktu tue....x ingat sangat mungkin lebih muda dari itu... tapi saya dah mula naik gila gan beberapa drama tv yg ditayangkn pada msa tue....waktu tue hanya tv1 dan tv2 je...n tv3 rasanya masih baru lg kot....ingat2 lupa nie....tapi yg saya x leh lupa memang saya hantu tv masa kecik2 dulu sampai poteng ngaji...huhu....klau diingatkn kmbali menyesal tue ada tapi x pe la sekurangnya ia membentuk sapa saya hri ni..x der manusia yg sempurna kan cuma sekdar boleh berusaha menjadi yg lebih baik...

Dulu,memang umah saya akn jd tumpuan kawan2....ye la pda masa tue...hanya rumah kami satu2nya yg paling awal ada tv kt kg...agaknya la...tue pun sb abg saya bekerja sbg askar...daptlah merasa ada tv dan bukn tv hitam putih tau tapi dh berkaler dh waktu tue walaupun kami nie x hidup ala2 jer...mak dan arwah pak saya kata kami memng x dak apa2 harta waima tanah dan bendang pun x dak...saya pun x tahu tahap kesusahan kami waktu tue sb masa saya lahir kira dh nmpak senang sikit la x mcm abang2 dan kakak saya lalui....

cerita paling x dapt saya lupa masa dulu cerita jepun alih bahasa...klau dulu start siaran koi 3.30...klau dengar je iklan ubat batuk cap ibu dan ank tue...haaa...dh tahu dah citer jepun nak main dah....dulu femes gan drama jepun miero attack...entah betul ke x saya eja...citer pasal permainan bola tampar...memng giler sungguh2 citer nie...x pernah miss...memng jd kegilaan...sampai satu ketika punya terpengaruh nie...ambik buah kelapa ikat gan tali kt tangkainya then gantung kt mane2 pokok tinggi...tapi mana le nak tahn bila ikat kt tangkai kelapa tuee kan...debik 2,3 kali terus luruh ke bumi...hehehe...tangan pun sakit bebenor....ye la..buknnya bola...buah kelapa...bayangkn kerasnya kulit buah kelapa tue cmna...hadoiiiii....tapi sakit2 pun memng best sangt...lepas tue bnyak lg citer yg menyusul..gaban la...satria bja hitam la...miss komec la(betul ke idak ejaan saya nie...huhu)...bg yg lahir sebelum dan sengkatan gn saya pasti ingat semua cerita2 tu kan...indah sangt waktu dulu...waima ada kepahitan ...pahit..masam manis tapi bila diingtkn kmbali ia adalah satu kenangan yg x kan mudah dilupakan...masa x pernah menunggu kita...yg berlalu tetap berlalu...sesungguhnya amt rindu ingin berkelah bersama teman2 sepermainan x kira di rumah kawan atau kt atas batang pokok rumbia dan pokok kelapa yg tumbang....main masak2...cikgu2..dan paling x leh lupa pastilah kenangan bersama arwah pak yg dikasihi...huhu...aduhhhh...rindu sangat...
Al-fatihah untuk arwah...saya benar2 merinduinya....

Tapi sekrang usia semakin meningkat.....arwah pak dah hampir 3 tahun pergi...teman2 lama tiada lagi disisi...teman2 sekolah...masing2 sudah berkeluarga...mungkin hnya sekerat dua je masih sendiri mcm saya....hehehe
Dulu dan sekrang....ehmmm...dah macm2 kawan kita jumpa kan....masing2 ada kebaikn dan keburukn tersendiri...manusia x pernah ada yg sempurna walaupun nmpk mcm sempurna...setiap orang ada kelebihan dan kekurangan...terpulang pada diri sendiri nak membentuk diri yg bagaimana....

Dalam hidup nie...x boleh nak mengharapkn orang je memahami kita tapi kita juga perlu memahami orang...
i wish i can b like that....huhu

No comments: