Lagu Raya...

salam...

Pepagi nie...sambil baring bermalas malasan...dok layan lagu2 raya...saje ler...nak cari feel raya....sebab dalam beberapa tahun sejak arwah pak saya pergi menemui Penciptanya..(Al-fatihah untuk arwah pak yang tersayang..)....feel nak raya tue dah kurang dah..bersyukur sebab masih ada mak dan adik beradik lain tapi inilah yang saya rasa...ehmm,..mungkin jugak sebab dah koi tua kot...dah kertu...kekeke...

Banyak sebenrnya lagu raya yang boleh buat saya menitis airmata teringatkan orang2 yang saya sayang x kira la sama ada yang masih hidup ataupun yang telah meninggalkan saya untuk bertemu Penciptanya...kita bila la plak kan....wallahualam...hanya Dia yang tahu...setiap lagu bila didengar akan menceritakan dan mengimbau setiap satu kenangan yang ada dalam hidup saya sepanjang saya bernafas di bumi Allah nie...bgaikan bila didengar...satu persatu kenangan itu muncul dan seolah2 hidup kembali dalam jiwa ini...sebak,pilu akan menyesak dalam jiwa dan akhirnya manik2 jernih yang sedikit2 bertakung dikelopak mata ini akan menderu turun dengan lajunya...huhu....rindunyaaaa....tapi inilah dunia....redha menerima segala yang telah ditentukan Pencipta kita kepada hamba2nya...
kadang2 lagu raya liriknya x der kena mengena pun dengan diri tapi tetap mampu menyebakkan hati dan perasaan...ye la..irama lagu tue pun dah mendayu2....sedu sedan jadinya...tapi x elok sangat dilayan kesedihan kan...sebab x selalunya di dunia nie kita asyik bersedih ja...pasti ada balance antara sedih dan gembira...insyaallah...Allah maha adil...Dia lebih tahu apa yang baik untuk hamba2nya...

jom layan lirik lagu raya pilihan saya...


Pulanglah

Artist: Aishah
Sayang
Di hari yang mulia ini
Ku pohon keampunan
Hanya satu yang ku pinta
Pulanglah

Termenung ku sendiri
Memendam rindu tidak menentu
Kasih suci murni yang kita bina
Hapus hancur oleh kata fitnah

Di pagi hari raya
Hati sayu mengenang dirimu
Mudahnya kau menggantikan diriku
Seolah cintaku tak berharga

Apakah suratan
Aidilfitri satu titik akhir
Sekian lama bercinta
Kau tiada di hari mulia

Keampunan ku pohon
Sekiranya aku yang berdosa
Pulanglah ku merindui mu sayang
Ku menanti dengan hati rela ( jiwa raga )

Pulanglah kepangkuan ku oh... sayang
Ku menunggu mu di hari raya
Lirik Lagu Raya
Lirik Lagu Raya P.Ramlee

Dengar beduk berbunyi
Sayup bergema di subuh sunyi
Memanggil kepada muslimin
Segera berbakti kepada Illahi

Suara azan mengalun
Terdengar sayup memecah sunyi
Memohon restu dengan bakti
Kepada Illahi Tuhan Maha Suci

( korus )
Terdengar suara takbir
Memuji nama Illahi
Rasa dalam kalbu
Tenteram dan aman selalu

Kini tiba masanya
Hati gembira di Hari Raya
Bertemu sanak dan saudara
Bermaaf-maafan dengan keikhlasan



Comments

Popular posts from this blog

Biji Sawi

The Princess @ lued Kattiya

Resepi Kueh Buah Rotan