Mood dan Moody

Hari ini 4hb Februari 2013..Cepatnya masa berlalu..Bulan pertama di tahun 2013 telah selamat melabuhkan tirainya..Bulan Januari yang berlalu rasanya tak ada apa2 yang menarik atau sesuatu yang membanggakan aku lakukan..Sekadar memenuhi tuntutan kerja hakiki dan selebihnya makan tido..hehe..tak la..ada juga benda lain aku buat tapi benda yang tak dak faedah sangat untuk hidup.Sekdar nak habiskan masa yang terluang tu..tengok movie,main fb,main game(jarang kalau boring sangat baru main),blogwalking dll..Sedangkan jika dikutkan banyak lagi perkara lebih berfaedah aku boleh buat jika dihitung kembali masa2 yang aku buang tu..Well.manusia yang tiada kesedaran..tiada rasa untuk menghargai masa yang Allah kurniakan..masih leka..masih alpa.huhu.Semua itu disebabkan mylife style yang sangat2 tak interesting dan boring tahap gaban..Tak aktif mcm orang lain..Nak buat itu takut.Nak buat ini takut.Malas.Memang aku seorang yang membosankan..huhu

Hari ni bertugas di kaunter bersama Kak Ana.Tolong gantikan giliran satu2nya kumbang yang ada dalam lib aku..Bercuti katanya.Emergency leave.Ikutkan aku pun sangat2 la malas nak start keja..biasalah hari Senayan..Opss Isnin..Hari pertama tu memang sangat2 rasa x bermaya..Ikutkan m0od juga la tapi hari ni memang rasa sangat tak ada mood yang menyenangkan.Bila mood sudah tak bagus dipagi hari..pastinya ia akan mempengaruhi mood sepanjang hari..Sampaikan nak bersenyum senyuman dengan pelanggan pun tersangatlah susah..Apatah lagi pelanggan kami terdiri dari student2 yang memng banyak sangat ragam..Terpaksa jga la senyum takut kena hentam plak..Dan satu lagi feeling guilty sangat2 sebab bila buat msam muka kat depa..seolah2 cuba nak lepaskan mood yang auranya sangat tak baik dan bagus tu kat orang2 yang memang tak bersalah..So terasa la hipokritnya diri ini..maafkan aku.Tapi aku mencuba..Kena lebihkan banyak motivasi diri ni..Umur dah koi meningkat oiii..Apakah selamanya harus begini..Dah la tak kawin lagi..hihihi(promote nampak..:-p).Susahnya untuk mempositifkan diri...huhu

Bukan aku tak cuba memperbaiki segala kekurangan diri..Bukan la nak perfecto..cuma memperbaiki sekadar apa yang boleh..Aku juga ingin seperti yang lain..Ada kehidupan yang indah dan something yang boleh aku banggakan..Bukan sekdar ingin megejar dunia semata2 tapi akhirat juga..Insyaallah

Emas Delima

Comments

Popular posts from this blog

Biji Sawi

The Princess @ lued Kattiya

Resepi Kueh Buah Rotan