Watermelon is bae๐Ÿ˜†๐Ÿ˜Š

Watermelon is my favourite fruit.
I can eat it at once and take time to finish it on d same day.
I hve bitter sweet memory about this fruit.Always first in my list when come to buy fruits.
Dulu masa arwah pak ada arwah selalu beli buah ni untuk saya. Selalunya bulan puasa. Sebab arwah tahu saya suka sangat buah ni. Kalau minta piLih antara buah durian dan buah tembikai of course tanpa teragak2 tergagap2 saya akan pilih buah ni. ๐Ÿ˜‚ im so crazy about this fruit. Pernah satu hari arwah pak saya beli durian dan dia cakap orang tak. Makan durian bodoh la. Haha. Arwah kata dekat saya la tu tapi saya tau arwah pak saya. Dia tahu anak dia ni tak suka sangat durian so dia akan beli tembikai untuk saya. Rindunya saya dengan usikan arwah.
Rabu lepas saya keluar dengan kakak satu office kak zai untuk beberapa urusan.Masa on the way nak balik ke tempat kerja Sempat la singgah dekat tepi jalan beli buah tembikai yang dijual berlonggok tu. Tak kira besar kecik orang tu jual sebiji rm5 so apa lagi pilih yang besar2 la. Saya beli 2 biji satu untuk diri sendiri satu lagi untuk dimakan di pejabat dengan kawan2 pejabat.
Tengok la dalam gambar tu berbaloi tak sebiji rm5. ๐Ÿ˜
Selain makan macam biasa saya juga ada buat kerabu tembikai.saya memang suka sangat kerabu tembikai. kira boleh buat bertambah2 nasi๐Ÿ˜๐Ÿ˜‚
Nanti saya bagi resepi kerabu tembikai yang saya buat jumaat baru ni. Tunggu ya.
๐Ÿ‘‹ jumpa lagi. ๐Ÿ˜Š

Comments

Popular posts from this blog

Biji Sawi

The Princess @ lued Kattiya

Resepi Kueh Buah Rotan